بخش بیست و یکم: زمان آینده در زبان هندی

بخش بیست و یکم: زمان آینده در زبان هندی

در این درس ما قصد داریم جملات با «زمان آینده» ایجاد کنیم. پیش‌نیاز این درس آشنایی با «مصدر» و «ریشه‌ی افعال» است. در صورتی که این موارد را فراموش کرده‌اید پیشنهاد می‌کنم مطالعه‌ی دوباره‌ای بر «بخش شانزدهم: افعال و زمان‌ها در زبان هندی» داشته باشید.

در نهایت هم به «ریشه‌ی مصدر» پسوندهای مشخص شده در جدول زیر را اضافه می‌کنیم تا «زمان آینده» ایجاد شود. (برای راحتی و قابل درک بودن، موارد رو به صورت یک جدول تهیه و براتون قرار دادم.)

ساختار کلی برای ایجاد زمان آینده در زبان هندی

نکته: توجه داشته باشید در جدول فوق، نقطه‌چین‌ها در حقیقت جایگاه قرار گرفتن «ریشه‌ی مصدر» است.

نکته: تفاوت بین Tu و Tum و Aap و جایگاه استفاده‌ی هر کدام هم بارها و به مراتب گفته شده و در این زمینه به درس‌های گذشته مراجعه نمایید.

مثال:

مصدر Jaanaa را در نظر گرفته‌ایم، به معنی «رفتن». Naa را از مصدر حذف می‌کنیم. در نهایت ریشه باقی می‌ماند که می‌شود Jaa. حالا به راحتی پسوندهای مورد نظرمان را به ریشه(Jaa)  اضافه می‌کنیم.

مثال از زمان آینده در زبان هندی


احسان

احسانم؛ مدیر و مؤسس وبسایت «آکادمی آنلاین آموزش زبان هندی» یا همون «لرن هیندی»‌ که شما با آدرس LearnHindi.ir می‌شناسیدش. کار اصلی من به هیچ وجه آموزش خط یا زبان هندی نیست و تحصیلاتمم به هیچ عنوان ارتباطی به این موضوع نداره. من تحصیل کرده‌ی رشته‌ی نرم‌افزار و فناوری اطلاعاتم و مدرک تحصیلیمم کارشناسی ارشد فناوری اطلاعاته. طبیعتاً حوزه‌ی کاریمم مربوط به رشته‌ی خودمه و در حال حاضر به عنوان توسعه‌دهنده‌ی وب یا اصطلاحاً Web Developer فعالیت می‌کنم و به شدت به کارم علاقه دارم.


ارسال دیدگاه:

شکوفه گفته:

خیلی ممنونم و تشکر از سایت خوبتون🙇🏻‍♀️🙏🏻🌷🌷🌷🌷

احسان رضوی گفته:

با سلام مورد اصلاح و مشکل برطرف شد. ممنون از اطلاع رسانیتون. احیاناً مورد دیگه‌ای مشاهده نمودید بفرمایید تا بررسی بشه. موفق باشید

شکوفه گفته:

سلام تصاویر باز نمیشن

آرامش گفته:

سلام این درس رو بیشتر توضیح دهید ممنون